Relatiegeschenken, giveaways en premiums!

Het verschil is tussen relatiegeschenken, giveaways en premiums


Door de overvloed aan informatie en artikelen is het soms moeilijk te achterhalen wat waarvoor bedoeld is. Daarom hebben wij hier even voor u op een rijtje gezet wat het verschil is tussen deze artikelen. Uiteindelijk moeten de artikelen natuurlijk wel het resultaat opleveren wat u voor ogen heeft. Het juiste artikel bij het juiste moment, voor het beste rendement.

Giveaways

Giveaways zijn misschien wel de bekendste weggevertjes in onze branche. Het zijn de bedrukte pennen, de bedrukte aanstekers tot de bedrukte paraplu’s. Vaak worden deze artikelen gratis verstrekt om de naamsbekendheid van een merk of bedrijf te versterken.

Kijkt u maar eens om u heen, er ligt vast een artikel in de buurt waarop een bedrijf haar naam heeft laten drukken. Giveaways worden erg gewaardeerd door ontvangers, omdat ze vaak nuttig zijn. Iedereen heeft wel eens een pen of een kladblokje nodig en om die reden worden de giveaways dan ook zorgvuldig bewaard. Dit heeft voor u als voordeel dat de ontvanger, bewust of onbewust, met enige regelmaat uw naam voorbij ziet komen. Dit zorgt voor een top of mind awareness en wanneer de ontvanger een product nodig heeft uit uw branche, zal hij eerder geneigd zijn om (vaak onbewust) uw bedrijf daaraan te koppelen.

Natuurlijk blijven giveaways niet alleen binnen kantoren, maar zijn tegenwoordig een veel ingezet middel op festiviteiten om de naamsbekendheid van een merk te vergroten. Uit onderzoek is gebleken dat er meer omzet wordt verkregen uit giveaways dan uit radio- of televisiecommercials. Dit komt omdat de ontvanger uw naam veel vaker ziet en het als positief ervaart. Hij heeft immers een gratis product gekregen.

Relatiegeschenken

Onbedrukte of bedrukte relatiegeschenken worden ingezet om waardering te uiten naar klanten, medewerkers of andere relaties. Ook met bijzondere gelegenheden zoals een jubileum, opening of een andere feestelijke aangelegenheid worden relatiegeschenken ingezet. Hierbij kunt u denken aan een mooi pakket met keukenartikelen, een bijzondere kurkentrekker tot een horloge.

Het woord zegt het eigenlijk al, een relatiegeschenk is een cadeautje om uw relatie met de ontvanger te versterken. Dit werkt het beste wanneer dit zorgvuldig is uitgekozen en aansluit bij uw bedrijf, de ontvanger en de boodschap die u over wilt brengen. Met onze ervaring kunnen wij u helpen en adviseren bij het uitzoeken van het beste product.

Premiums

Premiums zijn artikelen die iemand gratis krijgt bij aanschaf van een product, denk hierbij bijvoorbeeld aan een knuffel bij aankoop van twee flessen wasmiddel. Door deze weggevertjes probeert de leverancier het koopgedrag van consumenten te beïnvloeden. Deze premiums worden vaak gehypet om het gedrag laten te beïnvloeden, hierbij kunt u denken aan kleine cadeautjes die gespaard moeten worden.

Een goede premium zorgt ervoor dat ook de consument die van plan was een product te kopen van de concurrent, nu met uw product naar huis gaat. Wij kunnen u helpen met het bedenken van een goede spaaractie, een manier om uw actie op te zetten en te helpen met de totale uitwerking hiervan. Neem hiervoor contact met ons op!

Menu