Relatiegeschenken en giveaways zijn producten die van groot belang zijn voor uw bedrijf, maar u wilt uw kostbare tijd niet verspillen aan uitzoekwerk waardoor u uiteindelijk door de bomen het bos niet meer ziet. Laat dit maar aan ons over. In bijna 30 jaar ervaring hebben we (bijna) alle vragen al eens gehad en hebben we aan de wieg gestaan van een groot aantal succesvolle acties! Natuurlijk hebben wij het ook wel eens mis zien gaan, dit zijn vaak kostbare fouten die gemakkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Ook hier geldt, laat u goed adviseren voor een optimaal rendement.

Een belangrijk speerpunt in de Marketing en Communicatie is tegenwoordig het Return on Investment, de ROI. De financiële afdeling binnen een bedrijf wil in elk plan de verwachtte kosten en opbrengsten graag zien. Voordat er zomaar veel geld uitgegeven wordt moet er wel een garantie zijn dat het ook extra verkopen, klanten of grotere orderbedragen opleveren.

In het verleden ging de marketing en communicatie dan meteen bekijken wat een commercial op radio of televisie kostte, maar tegenwoordig wordt (geheel terecht) steeds vaker gekozen voor een origineel relatiegeschenk, giveaway of premium. Uit een onderzoek over relatiegeschenken is gebleken dat mensen veel meer affiniteit krijgen met een merk waarvan ze een ‘cadeautje’ hebben gekregen. Zij staat positiever tegenover de producten van dat merk en worden in hun aankoop beïnvloed.

Een reclame op televisie of radio loopt vaak in de papieren, de productie en de uitzendtijd kosten ontzettend veel geld. Wanneer u dat geld investeert in een goed gekozen relatiegeschenk, premium of giveaway zal het per saldo veel meer opleveren! Dus waarom wachten? Stop met die onnodige grote uitgaven en laat uw klanten merken dat u echt om ze geeft!