Kerstpakket onmisbaar voor medewerkers

Scheve gezichten en ongemotiveerde medewerkers, daar zitten ondernemers niet op te wachten. Uw medewerkers zijn tenslotte de ambassadeurs van uw bedrijf, zijn zij ontevreden dan heeft dat een directe uitwerking op de resultaten. Processen lopen stroef en ook klanten voelen dat feilloos aan en nemen de benen. Begin dus met het motiveren van uw medewerkers en laat hen zien dat u ze waardeert.

Uit het jaarlijkse kerstpakkettenonderzoek van De Zaak blijkt dat medewerkers in het bedrijfsleven het kerstpakket een blijk van waardering vindt. Meer dan de helft van hen (52%) het ‘erg’ tot ‘heel erg’ vinden als zij geen kerstcadeau of -pakket zouden krijgen. Lees de uitslagen van het onderzoek, en doe uw medewerkers en uw portemonnee een plezier en doe deze relatief kleine investering met grote resultaten.

De belangrijkste uitkomsten:

  • Een ruime meerderheid (61%) was blij met het kerstgeschenk van vorig jaar.
  • Qua inhoud verwacht 30% een traditioneel pakket. Ruim 10% denkt daarbij aan ‘een kerststol, fles wijn of iets dergelijks’.
  • Als werknemers wordt gevraagd wat voor cadeau zij het liefst zouden krijgen, lopen de voorkeuren nogal uiteen. Een traditioneel kerstpakket wint het nipt van een geldbedrag en de cadeaukaart. Ook een ‘ ‘belevenis’/uitje scoort hoog, terwijl een huishoudelijk apparaat nog steeds tot de favorieten gerekend mag worden. Ruim 60% kiest het liefst zelf een cadeau.
  • Een ruime meerderheid zegt dat het kerstgeschenk geen invloed heeft op hun motivatie. Wel vindt een groot deel van de werknemers dat het kerstcadeau een blijk van waardering is.
  • Circa 60% verwacht dat hun werkgever een kerstcadeau geeft dat een waarde vertegenwoordigt tussen de 20 en 50 euro. Een groot deel van de werknemers (bijna 40%) maakt het niet uit welke waarde het kerstcadeau vertegenwoordigt.
  • Meer dan de helft van de werknemers vindt niet dat het kerstpakket voor het hele gezin geschikt moet zijn.

Kerstpakketen_infographic

Bron: De Zaak

Menu