Feiten over relatiegeschenken

Relatiegeschenken zijn verreweg het meest effectieve promotiemiddel en worden ook door steeds meer marketeers op waarde geschat. Binnen de marketingmix worden promotionele producten steeds belangrijker. Door deze ontwikkelingen zijn er duidelijke trends te meten binnen de promotionele branche. Logischerwijs wordt er meer aandacht besteed aan productontwikkeling en is er veel behoefte aan een perfect passend geschenk. Duurzaamheid, originaliteit maar ook functionaliteit zijn belangrijke aspecten die een goed relatiegeschenk moet bevatten. Amigo Promotion kan met haar jarenlange ervaring goed inspelen in de huidige trends en ontwikkelingen. Wij weten als geen ander wat er speelt in de markt en kan hierdoor ook voor uw bedrijf een leuk en effectief product aanbieden, iets wat perfect past bij uw bedrijf en boodschap. Dé trends van dit moment zijn mobiele gadgets, zoals een powerbank om uw mobiele apparaten onderweg op te laden. Daarnaast zijn andere technische snufjes zoals de smartband en bluetooth producten niet meer weg te denken uit ons assortiment. Uit onderzoek blijkt dat 35% van de ontvangers een cadeau als een USB-stick ten miste twee jaar bij zich houdt. Een aantal leuke feiten over relatiegeschenken:

  • 83% van de respondenten vindt het ontvangen van een promotioneel product met een reclameboodschap leuk.
  • 30% ontvangt graag gepersonaliseerde relatiegeschenken.
  • 48% zou graag vaker een promotioneel product ontvangen.
  • 73% denkt bij een aankoop terug aan een gekregen product en wordt hierdoor beïnvloed in het aankoopproces.
  • Promotieartikelen uitdelen op beurzen of congressen zorgen er gegarandeerd voor dat bezoekers uw naam onthouden. Zeker wanneer u alvast één deel van de giveaway uitdeelt bij binnenkomst en de bezoeker het tweede of aanvullende deel op moet halen bij uw stand.
  • 75% van de ontvangers van een promotieartikel kan de naam van de gever herinneren na één jaar. Van een advertentie in een krant of tijdschrift is dit veel lager.
  • 70% van zakenmensen heeft een promotieartikel ontvangen in het afgelopen jaar en 33% draagt dit artikel bij zich.
  • 55% van de ontvangers gebruikte het gekregen artikel langer dan één jaar.
  • 75% gebruikte het gekregen artikel omdat het praktisch was.
  • Een originele giveaway blijft lang in gebruik door de ontvanger tegen relatief lage kosten.
  • 70% van Human Research managers vindt dat relatiegeschenken en giveaways helpen om hun personeel gemotiveerd te houden.
  • 69% van de marketingmanagers vindt dat mensen een grotere interesse krijgen in hun merk door een origineel promotieartikel of giveaway.
  • Een win-win situatie kunt u creëren door bijvoorbeeld uw catalogus niet af te drukken, maar deze op een bedrukte USB-stick te zetten en rond te sturen. Beter voor het milieu en goedkoper!
  • Een eenvoudige maar kwalitatieve goede pen is één van de goedkoopste manieren om uw naam de verspreiden en is nog altijd het meest weggegeven geschenk.

* Bronnen: B2B marketeers PromZ

Menu